بهترين رژيم غذايي براي بيماران سرطاني

بهترين كلينيك سرطان در زمينه شسيمي درماني و راديوتراپي و درمان انواع سرطان فعاليت دارد

بهترين رژيم غذايي براي بيماران سرطاني

۴ بازديد

زماني كه مبتلا به سرطان مي شويم چه غذايي را بايد بخوريم؟ و حتي چه مواد غذايي را نبايد در اين دوران مصرف كنيم؟ در ادامه اثرات شگفت انگيز و نقش تغذيه در سرطان و يك رژيم غذايي سالم براي بيماران سرطاني بيان خواهد شد.

ممكن است اكثر افراد غذا را دست كم بگيرند اما جالب است بدانيد تغذيه مناسب در درمان سرطان، تاثير چشمگيري در موارد زير دارد:

كاهش درد
درمان و بهبود حالت خستگي
مقاومت بيشتر در برابر عوارض سرطان و داروها
مقاومت در برابر ميكروب ها
بهبود روحيه بيمار
افزايش احتمال بهبود كلي بيماري
و…

آنچه كه ميخوريد واقعا مهم است. بدن به اندازه كافي كالري و مواد مغزي نياز دارد تا قوي و سالم بماند. اما به علت ابتلا به برخي از بيماري ها ممكن است احساس نياز به خوردن و مصرف برخي از غذاها در بيمار احساس نشود، بنابراين لازم است يك رژيم غذايي سالم برنامه ريزي شود و فرد موظف به اجراي آن گردد مانند دارو.

تغذيه قبل از درمان سرطان

بهتر است تغذيه درماني را قبل از درمان كلي شروع كنيم، در طي درمان، بيمار نمي داند عوارض بيماري چگونه در فرد بروز ميابد و يا دارو ها چه تاثيري خواهند گذاشت، بنابراين بهتر است از قبل، تقويت هاي لازم را انجام دهد.

احساس بي اشتهايي در بيمار سرطاني

بيمار ممكن است به هيچ وجه احساس نياز به غذا پيدا نكند، اما اطرافيان و خود بيمار بايد توجه داشته باشد كه به اندازه كافي  و مرتب آجيل، سبزيجات، سيب زميني، ماست، برنج و.. را به اندازه كافي مصرف كند.

مشكلات تغذيه در بيماران سرطاني

ممكن است به علت عوارض ناشي از بيماري و دارو:

بيمار دچار مشكلاتي در اشتها، زخم در دهان، مشكل بلع و.. پيدا كرده باشد، در اين مواقع بايد به دنبال غذاهايي نرم تر و با ادويه كمتري باشيد كه ناراحتي كمتري را به بيمار وارد كند.

اسهال و يبوست :

مي توان رژيم غذايي را متناسب با اين مشكلات طوري تنظيم كرد كه اسهال يا يبوست نيز برطرف شود.

تغير طعم:

ممكن است حس چشايي بيمار تغير كرده باشد، مي توان همانطور كه بيمار مايل است مواد غذايي را با طعم بيشتر و يا طعمي كه بيمار علاقه دارد پخت.

بنابراين داشتن رژيم غذايي سالم قبل، در حين و پس از درمان سرطان بسيار حائز اهميت است.

رژيم غذايي در طول درمان سرطان

مواد غذايي كه مصرف مي كنيد حتما شامل موارد زير باشد:

مرغ
ماهي
تخم مرغ
لوبيا
سويا
آجيل
نوشيدن مقدار زيادي مايعات در روز بسيار توصيه مي شود.

در آخر :

ممكن است عوامل زيادي از جمله عوارض شايع، درتغذيه بيمار دخالت داشته باشد، بايد با توجه به همه ي اين موارد رژيم غذايي صحيح را براي بيمار در نظر گرفت تا علاوه بر برطرف شدن مشكلات وي، مقاومت بدني خوبي را با تغذيه بدست آورد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.