ارتباط تنهايي مردان با افزايش خطر سرطان

بهترين كلينيك سرطان در زمينه شسيمي درماني و راديوتراپي و درمان انواع سرطان فعاليت دارد

ارتباط تنهايي مردان با افزايش خطر سرطان

۱۰ بازديد

مطالعه اخير نشان مي دهد تنهايي در بين مردان ميانسال با افزايش خطر ابتلا به سرطان مرتبط است.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از ساينس ديلي، به گفته محققان دانشگاه فنلاند شرقي، درنظرگرفتن تنهايي و روابط اجتماعي بايد بخش مهمي از مراقبت‌هاي بهداشتي جامع و پيشگيري از بيماري باشد.

 

«سيري ليسي كراو»، سرپرست تيم تحقيق، در اين باره مي‌گويد: «براساس مطالعات انجام شده در سال‌هاي اخير، برآورد شده است كه تنهايي به اندازه سيگار كشيدن يا اضافه وزن ممكن است براي سلامتي خطرناك باشد. يافته‌هاي ما نيز اين ايده را تأييد مي‌كند.»

اين مطالعه در دهه ۱۹۸۰ با حضور ۲۵۷۰ مرد ميانسال در شرق فنلاند آغاز شد. سلامت و مرگ و مير آنها بر اساس داده‌هاي ثبت شده تا روزهاي كنوني كنترل شده است. در طي پيگيري وضعيت اين مردان، ۶۴۹ مرد يعني ۲۵٪ از شركت كنندگان، به سرطان مبتلا شدند و ۲۸۳ مرد (۱۱٪) بر اثر سرطان درگذشتند.

يافته‌ها نشان داد تنهايي احتمال سرطان را حدود ۱۰ درصد افزايش مي‌دهد. همچنين، مرگ و مير ناشي از سرطان در بيماران سرطاني كه ازدواج نكرده بودند، بيوه بوده يا طلاق گرفته بودند، بيشتر بود.

به گفته محققان، «آگاهي از تأثيرات تنهايي بر سلامت به طور مداوم در حال افزايش است. اين اطلاعات به ما امكان مي‌دهد تا تنهايي و آسيب‌هاي ناشي از آن را بهتر كاهش دهيم، و همچنين راه‌هاي بهينه براي هدف قرار دادن اقدامات پيشگيرانه را بيابيم.»

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.