سرطان بيني بيماري خاموش

بهترين كلينيك سرطان در زمينه شسيمي درماني و راديوتراپي و درمان انواع سرطان فعاليت دارد

سرطان بيني بيماري خاموش

۴ بازديد

سرطان حفره بيني چيست ؟ پوليپ بدخيم بيني همان سرطان است ؟ آيا سرطان بيني قابل درمان است ؟ سرطان تيغه بيني چه علائمي دارد ؟ در ادامه با ما همراه باشيد .

انواع سرطان بيني

بيني و سينوس ها هم مثل هر عضو ديگري ممكن است درگير غده هاي سرطاني شوند. اين غده ها داراي دو نوع مي باشد :

غده هاي ( تومور ) خوش خيم

اين تومورها از سرعت رشد بسيار كمتري برخوردارند . اغلب راحت تر كنترل و درمان مي شوند.

غده هاي بدخيم

غدد بدخيم خيلي سريع رشد مي كنند و داخل بافت و استخوان نفوذ مي كنند .

 

علائم سرطان بيني

در سرطان بيني علائم بسياري دارد كه به بيماري هاي خفيف تر نزديك مي باشد . به طور مثال تورم و آبريزش از بيني و چشم ، انسداد و ورم در ناحيه گردن از نشانه هاي سرطان بيني است كه در بيماري سرماخوردگي نيز اين علائم وجود دارد . اين علائم شامل موارد ذيل است :

دوبيني يا كاهش ديد
تورم به ويژه در گونه
زخم يا خونريزي در كام و دهان
درد در ناحيه دهان و صورت و بيني
خونريزي بيني
لق شدن دندان ها

نكته اي كه وجود دارد اينست كه اين علائم ممكن است يكطرفه باشد مانند خونريزي از يك طرف بيني مشاهده مي شود

متاستاز سرطان بيني

توده ي داخل بيني امكان دارد با پوليپ هاي طبيعي بيني اشتباه گرفته شود . وجود تومور سينوس فكي و نفوذ آن به بافت هاي نرم گونه باعث تورم شديد در صورت مي شود . همچنين تومور دهاني با نفوذ به استخوان ها مي تواند باعث لق شدن دندان و يا زخم كام شود ، اگر تومور به كاسه چشم فشار آورد باعث بيرون زدگي چشم خواهد شد ، وجود تومور در دال كاسه ي چشم نشان از پيشرفتگي آن و درمان دشوار دارد .

تشخيص سرطان بيني

در صورتي كه تومورها در مراحل اوليه تشخيص داده شود ، قابل درمان است اما اگر دير تشخيص داده شود درمان ها را با مشكل مواجه مي كند . در صورتي هم كه درمان پذير باشد عوارض و نقص عضو جدي به همراه دارد . علت اهميت تشخيص زودهنگام اين بيماري اينست كه علائم آن مشابه بيماري هاي شايع مانند سرماخوردگي ، سينوزيت ، آلرژي ، پوليپ ها مي باشد . يكي از روش هاي تشخيصي آندوسكوپي بيني مي باشد . اين روش در كلينيك به صورت سرپايي انجام مي شود و در صورت نياز از راديوگرافي ، ام آر آي ، سي تي اسكن استفاده مي شود

آيا سرطان بيني قابل درمان است ؟

در صورتي كه اين سرطان در مراحل اوليه تشخيص داده شود درمان آن جراحي است . درمان هاي مكمل از جمله راديوتراپي به همراه جراحي استفاده مي شود . در صورتي كه اين سرطان پيشرفت كند ، قسمت هايي حساسي در كنار سينوس ها از جمله چشم ، مغز قرار دارد كه زماني كه وارد اين قسمت هاي حساس شود ، درمان به سختي انجام مي شود و حتي در مراحل بسيار پيشرفته قابل درمان نيست .

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.