سرطان بيني بيماري خاموش

بهترين كلينيك سرطان در زمينه شسيمي درماني و راديوتراپي و درمان انواع سرطان فعاليت دارد

سرطان بيني بيماري خاموش

۴ بازديد

سرطان حفره بيني چيست ؟ پوليپ بدخيم بيني همان سرطان است ؟ آيا سرطان بيني قابل درمان است ؟ سرطان تيغه بيني چه علائمي دارد ؟ در ادامه با ما همراه باشيد .

انواع سرطان بيني

بيني و سينوس ها هم مثل هر عضو ديگري ممكن است درگير غده هاي سرطاني شوند. اين غده ها داراي دو نوع مي باشد :

غده هاي ( تومور ) خوش خيم

اين تومورها از سرعت رشد بسيار كمتري برخوردارند . اغلب راحت تر كنترل و درمان مي شوند.

 

غده هاي بدخيم

غدد بدخيم خيلي سريع رشد مي كنند و داخل بافت و استخوان نفوذ مي كنند .

علائم سرطان بيني

در سرطان بيني علائم بسياري دارد كه به بيماري هاي خفيف تر نزديك مي باشد . به طور مثال تورم و آبريزش از بيني و چشم ، انسداد و ورم در ناحيه گردن از نشانه هاي سرطان بيني است كه در بيماري سرماخوردگي نيز اين علائم وجود دارد . اين علائم شامل موارد ذيل است :

دوبيني يا كاهش ديد
تورم به ويژه در گونه
زخم يا خونريزي در كام و دهان
درد در ناحيه دهان و صورت و بيني
خونريزي بيني
لق شدن دندان ها

نكته اي كه وجود دارد اينست كه اين علائم ممكن است يكطرفه باشد مانند خونريزي از يك طرف بيني مشاهده مي شود .

متاستاز سرطان بيني

توده ي داخل بيني امكان دارد با پوليپ هاي طبيعي بيني اشتباه گرفته شود . وجود تومور سينوس فكي و نفوذ آن به بافت هاي نرم گونه باعث تورم شديد در صورت مي شود . همچنين تومور دهاني با نفوذ به استخوان ها مي تواند باعث لق شدن دندان و يا زخم كام شود ، اگر تومور به كاسه چشم فشار آورد باعث بيرون زدگي چشم خواهد شد ، وجود تومور در دال كاسه ي چشم نشان از پيشرفتگي آن و درمان دشوار دارد .

تشخيص سرطان بيني

در صورتي كه تومورها در مراحل اوليه تشخيص داده شود ، قابل درمان است اما اگر دير تشخيص داده شود درمان ها را با مشكل مواجه مي كند . در صورتي هم كه درمان پذير باشد عوارض و نقص عضو جدي به همراه دارد . علت اهميت تشخيص زودهنگام اين بيماري اينست كه علائم آن مشابه بيماري هاي شايع مانند سرماخوردگي ، سينوزيت ، آلرژي ، پوليپ ها مي باشد . يكي از روش هاي تشخيصي آندوسكوپي بيني مي باشد . اين روش در كلينيك به صورت سرپايي انجام مي شود و در صورت نياز از راديوگرافي ، ام آر آي ، سي تي اسكن استفاده مي شود .

آيا سرطان بيني قابل درمان است ؟

در صورتي كه اين سرطان در مراحل اوليه تشخيص داده شود درمان آن جراحي است . درمان هاي مكمل از جمله راديوتراپي به همراه جراحي استفاده مي شود . در صورتي كه اين سرطان پيشرفت كند ، قسمت هايي حساسي در كنار سينوس ها از جمله چشم ، مغز قرار دارد كه زماني كه وارد اين قسمت هاي حساس شود ، درمان به سختي انجام مي شود و حتي در مراحل بسيار پيشرفته قابل درمان نيست .

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.