سرطان كبد بد خيم

بهترين كلينيك سرطان در زمينه شسيمي درماني و راديوتراپي و درمان انواع سرطان فعاليت دارد

سرطان كبد بد خيم

۵ بازديد

بدانيد سرطان كبد يكي از كشنده ترين بيماري ها در بين افراد مي باشد. آيا به صورت اوليه علائمي دارد كه به عنوان علائم هشدار دهنده مارا از وجود اين بيماري آگاه كند؟ آيا امروزه راه هاي درماني سرطان كبد وجود دارد ،چطور تشخيص داده مي شود؟

ويژگي هاي منحصر به فرد كبد

يكي از مهم ترين و بزرگترين اعضا داخل شكم كبد است و وظايف متعددي دارد . يكي از ويژگي هاي مهم كبد آن است بدون آن نمي توان زندگي كرد و تنها عضوي است كه خودش مي تواند خودش را در شرايط خاصي بسازد.كبد تنها عضوي است كه از دو رگ شريان و وريد تغذيه مي كند.

سرطان كبد چيست؟

سرطان كبد تومور بد خيمي است كه از بافت اصلي كبد منشا مي گيرد و معمولا به دليل وجود يك بيماري زمينه اي در كبد مانند سيروز كبد رخ مي دهد اين سرطان در هر دو جنس مرد و زن به وجود مي آيد اما در مردان شايع تر است بنابراين سرطان كبد به طور اوليه از سلول هاي غير طبيعي مجاري كبدي يا صفراوي منشا گرفته يا از گسترش سرطان عضوي ديگر به كبد ناشي مي گردد.

نشانه هاي سرطان كبد

سرطان كبد جز آن دسته از سرطان هايي است شايد در مراحل اوليه خيلي علامتي ندارد و از ا

ين نظر خيلي قابل اهميت است و اگر تشخيص زود هنگام صورت نگيرد ممكن است پيشامد خوبي نداشته باشد.كنيد .

سرطان كبد در كودكان چگونه است؟

درمان سرطان كبد در كودكان(هپاتو بلاستوم) نسبت به بزرگسالان بهتر جواب مي دهد.

تصور مردم از سرطان كبد چيست؟

تصور بدخيمي سرطان كبد در بين مردم نوعي از سرطان است كه درجاي ديگر بدن شروع شده است و سپسس به كبد گسترش پيدا كرده است كبد تا حدودي به دليل جريان خون بالا و توليد موضعي هورمون هاي تحريك كننده رشد يكي از شايع ترين مكان ها براي اين بيماري است.

شايع ترين سرطا ن هاي گسترش يابنده به كبد كدامند؟

بيشترين سرطان هايي كه وارد كبد ميشوند و تا اين عضو متاستاز مي شوند عبارتند از: راست روده، ريه،كلون ،لوزالمعده ، پستان ،مري و پوست است.

شايع ترين علائم بدخيمي سرطان كبد چيست؟
كاهش اشتها
كاهش وزن
وجود توده درد ناك در سمت راست بالاي شكم
درد در قسمت فوقاني شكم
تب خفيف معمولا زير 38.3 درجه سانتي گراد
زردي گهگاهي چشم ها و پوست
علل بروز سرطان كبد چيست؟

اين سرطان در جمعيت هايي كه ميزان بروز هپاتيت ويروسي و ساير بيماري هاي مزمن كبدي در آن ها شايع تر است بيشتر  ديده مي شود.

اصول كلي درمان سرطان كبد

در مراقبت از اين بيماران مراقبت هاي حمايتي طبي جامعه و حمايت هاي رواني هردو بايد مد نظر قرار گرفته شود، داروهاي ضد سرطان و اشعه درماني اغلب تجويز مي شود اين درمان ها ممكن است تا حدودي تسكين بخش باشند ولي علاج بخش نيستند. پيوند كبد ممكن است براي بعضي از بيماران در نظر گرفته شود.

توصيه هايي براي بيماران مبتلا به سرطان كبد

بيمار محدوديت براي فعاليت فيزيكي ندارد و مي توان تا حد توان به فعاليت هاي سابق خود ادامه دهد.اين بيماران مي توانند از رژيم غذايي پر انرژي و كم پروتئين استفاده كنند.

آيا سرطان كبد كشنده است؟

نسبت مرگ و مير در سرطان كبد درمقايسه با بسياري از سرطان هاي ديگر بيشتر است اين نوع سرطان در كشور هاي شرق آسيا و آفريقا 10 برابر بيشتر از نقاط ديگر جهان شايع است است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.