درمان سرطان معده

بهترين كلينيك سرطان در زمينه شسيمي درماني و راديوتراپي و درمان انواع سرطان فعاليت دارد

درمان سرطان معده

۴ بازديد

متاسفانه در بسياري از موارد سرطان معده بسيار دير تشخيص داده مي شود . در اين شرايط ميزان بقاي 5 ساله ، حتي در صورت درمان ضعيف است . در مراحل ابتدايي جراحي و برداشتن تومور اوليه ، مي تواند موثر باشد . زماني كه سرطان گسترش يافته باشد مي توان براي جلوگيري از خونريزي هاي طولاني و انسداد معده از روش جراحي استفاده كرد .

آيا سرطان بدخيم معده درمان دارد

شيمي درماني ممكن است در افرادي كه سرطان در آنها گسترش يافته است استفاده شود و موثر باشد . استفاده از راديوتراپي بخصوص همراه با شيمي درماني ممكن است بر حسب صلاحديد پزشك استفاده شود . با وجود اينكه شانس معالجه اين بيماري در مراحل پيشرفته كم است بايد توجه داشت هيچ كس نمي تواند ميزان بهبودي و پاسخ هر فرد را به درمان به طور دقيق پيش بيني كند . زيرا نوع سرطان و نحوه پاسخ بدن به درمان هر فرد نسبت به فرد ديگر مي تواند متفاوت باشد . در اين ميان روحيه فرد مي تواند در درمان موثر باشد .

تشخيص به موقع سرطان معده

همان طور كه اشاره شد در صورتي كه سرطان معده به موقع تشخيص داده شود درمان موفق خواهد بود . فرد در صورتي كه علائم هشداري به شرح ذيل مشاهده كند حتما بايد به آن توجه كرده و به پزشك مراجعه كند:

كاهش وزن در مدت 6 ماه بيش از انداه بدون دليل (بدون عامل بيماري و رژيم غذايي )
استفراغ هاي مكرر : فرد بعد از خوردن غذا ( حدودا نيم ساعت ) استفراغ مي كند . برخي علل مانند پرخوري ، غذاهاي چرب و سردرد در حالت طبيعي باعث استفراغ مي شود .

پزشك در ابتدا به بررسي پرونده و سوابق پزشكي بيمار مي پردازد  و از علائم بيماري سوالاتي مي پرسد . ممكن است نياز به انجام آزمايشات يا روش هاي تشخيصي ديگر باشد . بعد از اينكه به تشخيص قطعي رسيد درمان را شروع مي كند

مرحله بندي سرطان معده

مرحله بندي اين سرطان از سي تي اسكن شكم و لگن شروع مي شود . اين كار براي بررسي اين موضوع است كه آيا تومور در معده وجود دارد يا در شكم منتشر شده است . سي تي اسكن قفسه سينه نيز در اين مرحله انجام مي شود . در برخي موارد اندوسكوپي داخل معده به روش اولتراسونوگرافي انجام مي شود تا درگيري تومور به غدد لنفاوي بررسي شود. حتي انجام لاپاراسكوپي نيز ممكن است در اين مرحله لازم باشد .

درمان سرطان معده در كل دنيا به وسيله جراحي مي باشد . تمام بيماران كانديد اين روش مي باشند به جز افرادي كه داراي بيماري خاصي مانند بيماري ريوي يا قلبي هستند و تحمل جراحي و بيهوشي را ندارند . افرادي كه هم متاستاز سرطان معده ( سرطان به ساير قسمتهاي بدن منتشر شده و پيشرفت كرده است ) نيز براي جراحي مناسب نمي باشند.

جراحي سرطان معده

جراحي سرطان معده به دو روش انجام مي شود :

قسمتي از معده كه داراي تومور است برداشته مي شود .
كل معده خارج مي شود .

اين روش به تشخيص پزشك انجام مي شود .

درمان تكميلي بعد از جراحي سرطان معده

بعد از جراحي بايد درمان هاي كمكي انجام شود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.